Termeni și condiții

de utilizare a serviciului guvernamental de identitate și semnătură electronică mobilă (EVOSign)

  1. Introducere

    Acești Termeni și condiții (în continuare – T&C) se aplică tuturor utilizatorilor serviciului guvernamental de identitate și semnătură electronică mobilă (în continuare – EVOSign) pe perioada pilotării acestuia.

    EVOSign este proprietate a Republicii Moldova, posesor și deținător al acestuia este Instituția publică „Agenția de Guvernare Electronică” (în continuare – AGE).

    EVOSign a fost instituit și operează în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 324 din 18.05.2022.

    EVOSign este o soluție de identitate electronică bazată pe aplicații mobile și are ca obiectiv principal asigurarea necesităților informatice și informaţionale pentru realizarea proceselor de identificare în cadrul sistemelor informaţionale.

    EVOSign are drept scop oferirea persoanelor fizice a unui mecanism eficient, fiabil și modern de identificare electronică pentru autentificare în cadrul sistemelor informaţionale, prin intermediul aplicației mobile.

    Acești T&C sunt traduse din limba română în versiunile altor limbi străine. Aceste traduceri sunt neoficiale și sunt furnizate doar ca traduceri de conveniență, astfel încât în eventualitatea unor discrepanțe între versiunea în limba română și traducerile străine prevalează versiunea în limba română.

    Utilizatorii EVOSign se obligă să examineze și să respecte cadrul normativ aplicabil, prezentele T&C și Politica de confidențialitate, așa cum sunt publicate.

  2. Cadrul normativ aplicabil

    Acești T&C au fost elaborați în conformitate cu prevederile cadrului normativ al Republicii Moldova.

    Orice dispute referitoare la acești T&C sau de utilizare a EVOSign sunt supuse jurisdicției instanțelor de judecată ale Republicii Moldova.

  3. Acceptarea T&C

    La înregistrarea cu succes în cadrul EVOSign, pentru utilizarea funcționalităților acestuia, utilizatorul consultă T&C și le acceptă.

    Utilizatorul se obligă să acceseze și să utilizeze EVOSign doar în scopurile permise de cadrul normativ.

    Utilizatorul va utiliza EVOSign astfel încît să nu atenteze, restrângă sau să restricționeze drepturile altor utilizatori.

  4. Identificarea și înregistrarea utilizatorilor serviciului EVOSign

    La etapa pilotării, identificarea și înregistrarea în calitate de utilizator al serviciului EVOSign se realizează doar în baza unui certificat calificat al cheii publice emis în condițiile Legii nr. 124/2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere.

    Procesul de identificare și înregistrare se efectuează în mod automatizat, la distanță, fără necesitatea prezenței fizice a solicitantului la un prestator de servicii de înregistrare.

    Pentru a se înregistra în calitate de utilizator al serviciului EVOSign, solicitantul parcurge următoarele etape:

    • descarcă și instalează aplicația mobilă EVOSign pe propriul dispozitiv mobil;
    • selectează din aplicația mobilă EVOSign modalitatea de înregistrare, folosind un certificat calificat al cheii publice al cărui titular este;
    • introduce datele de identificare și datele sale de contact solicitate de aplicație;
    • parcurge procesul de verificare a identității conform instrucțiunilor furnizate în aplicație;
    • semnează solicitarea de înregistrare prin intermediul serviciului electronic guvernamental integrat de semnătură electronică (MSign);
    • EVOSign verifică semnătura creată și o păstrează ca dovadă a solicitării de înregistrare;
    • așteaptă confirmarea înregistrării și a datelor sale în sistem.

    După finalizarea cu succes a procedurii de înregistrare, solicitantul devine utilizator înregistrat al serviciului EVOSign.

    La finalizarea procesului de înregistrare, utilizatorul primește o notificare în aplicația mobilă EVOSign. Suplimentar, se transmite un e-mail de confirmare la adresa de e-mail furnizată de utilizator în timpul procesului de înregistrare.

    Conturile și credențialele de acces generate în timpul pilotării sunt temporare și nu vor fi transferabile. Utilizatorii vor fi informați cu privire la procedura de înregistrare ulterioară.

  5. Utilizarea serviciilor asociate EVOSign

    Utilizatorul va urma orice ghid sau politică aferentă serviciilor asociate EVOSign.

    Utilizatorul nu va utiliza serviciile asociate EVOSign în mod abuziv și nu va interfera cu serviciile sau va încerca accesarea lor prin intermediul unei alte metode decât prin interfața și instrucțiunile puse la dispoziție de către AGE.

    Dacă nu este prevăzut altfel, utilizatorul nu va accesa sau reutiliza serviciile asociate EVOSign sau orice porțiune a sistemului informațional destinat utilizării EVOSign în scopuri comerciale.

  6. Conduita utilizatorului

    Utilizatorul este de acord să nu încalce nici o procedură, politică sau regulament ce au legătură cu EVOSign, inclusiv să nu:

    • pretindă că este altă persoană în timp ce folosește EVOSign;
    • obțină sau să încerce să obțină acces neautorizat la serviciile, serverele, rețeaua sau datele EVOSign;
    • încarce conținut care este dăunător copiilor, amenințător, abuziv, de hărțuire, tortură, defăimător, calomnios, vulgar, obscen, invaziv, care instigă la ură rasială, etnică sau de alt tip;
    • folosească EVOSign în scopuri ilegale sau prin încălcarea cadrul normativ;
    • facă disponibil orice conținut pentru care nu are permisiunea respectivă sau care afectează orice marcă, secret comercial, drept de autor sau alt tip de proprietate intelectuală a oricărei persoane;
    • încarce, posteze, trimită e-mail sau orice alt material ce conține viruși sau alte coduri de computer, fișiere sau programe menite să întrerupă, distrugă sau să limiteze funcționalitatea EVOSign sau a oricărui alt software sau hardware sau echipament de telecomunicație asociat EVOSign.

    Utilizatorul EVOSign este autorizat să acceseze doar blocurile funcționale și datele pentru care are permisiunile necesare, conform rolului pe care îl deține

  7. Notificări

    AGE ar putea să transmită notificări, inclusiv anunțuri de serviciu sau notificări privind modificarea T&C, prin intermediul e-mailului, postărilor pe interfața de acces a utilizatorilor la sistemele informaționale destinate utilizării EVOSign (paginile web dedicate) sau alte metode rezonabile actuale sau care ar putea fi dezvoltate în viitor. Utilizatorul consimte recepționarea unor astfel de notificări.

  8. Costurile utilizării EVOSign

    În prezent, în vederea promovării serviciilor electronice, AGE în conformitate cu prevederile pct. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 324 din 18.05.2022, asigură utilizatorilor înregistrarea în cadrul serviciului și funcționalitățile acestuia fără perceperea unor plăți.

    Orice modificări referitoare la costurile pentru utilizarea EVOSign vor fi comunicate utilizatorilor prin intermediul metodelor de notificare disponibile.

  9. Disponibilitatea EVOSign

    EVOSign este disponibil 7 zile pe săptămână. Perioada garantată pentru nivelul agreat de disponibilitate a serviciilor este de 24 ore pe zi. Timpul acesta nu include perioada alocată lucrărilor de mentenanță care vor fi efectuate de regulă în afara orelor de muncă cu excepția cazurilor de urgență sau imprevizibile.

    Dacă EVOSign este indisponibil, rugăm să contactați Serviciul suport clienți, la adresa electronică sau numărul de telefon, indicate în T&C.

  10. Renunțarea la răspundere și limitarea răspunderii

    Prin utilizarea EVOSign, utilizatorul înțelege și este de acord că toate resursele pe care le furnizează AGE sunt „așa cum sunt” și „așa cum sunt disponibile”. Aceasta înseamnă că AGE nu garantează că:

    • utilizarea resurselor EVOSign va satisface toate nevoile sau cerințele utilizatorului;
    • utilizarea serviciilor asociate EVOSign va fi neîntreruptă, în timp util, sigură sau fără erori.

    AGE nu poartă răspundere pentru daune, pierderi, costuri (inclusiv costuri juridice), cheltuieli indirecte pierderi sau daune de orice fel care pot fi suferite sau suportate de utilizator de la folosirea EVOSign.

  11. Modificarea și încetarea prestării serviciilor

    AGE constant inovează, schimbă și îmbunătățesc serviciile asociate EVOSign. Astfel, este posibilă, fără notificarea utilizatorului, adăugarea sau eliminarea unor funcționalități sau caracteristici, crearea de noi limite ale serviciilor sau suspendarea ori stoparea permanentă a serviciilor asociate EVOSign

    Utilizatorul poate oricând să stopeze utilizarea serviciilor asociate EVOSign, fără necesitate unei informări prealabile

    AGE poate bloca dreptul de acces al utilizatorilor la EVOSign din dispozitivul mobil al acestuia, în condițiile încălcării regulilor de utilizare a serviciului.

  12. Modificările T&C

    AGE își rezervă dreptul de a modifica T&C, iar versiunea actualizată va fi publicată pe interfața de acces a utilizatorilor la sistemele informaționale destinate utilizării EVOSign (paginile web dedicate). Este responsabilitatea utilizatorului de a citi T&C înainte de a utiliza EVOSign.

  13. Suport și asistență

    Pentru asistență, sugestii sau depunerea unui petiții, vă rugăm să contactați Serviciul suport clienți prin următoarele canale:

    • Telefon: (+373) (0) 22 820 000
    • Email: suport.EVOSign@egov.md

    În cazul solicitărilor expediate pe email, echipa de suport al EVOSign va depune tot efortul pentru a oferi răspunsuri în termen de cel mult 7 zile lucrătoare. În cazul în care nu primiți un răspuns în acest termen, cel mai probabil operatorii noștri sunt supraîncărcați, și ca urmare vă rugăm să reveniți cu un mesaj repetat dacă problema Dvs. nu suferă amânare, iar echipa noastră va reprioritiza cererea Dvs.

    Pentru a beneficia de suport în cazul unei deficiențe sau probleme apărute, recomandăm:

    • sesizarea echipei de management al EVOSign în cel mult 180 zile de la depistarea incidentului/problemei;
    • expedierea tuturor actelor/documentelor solicitate ulterior de echipa de suport a EVOSign.

  14. Feedback

    Utilizatorul consimte că orice recomandare, idee, propunere, sugestie sau feedback (denumite generic „Feedback”) transmis către AGE cu referire la produse, servicii, website-uri, aplicații sau tehnologii poate fi utilizată de către AGE fără notificare, obligație, restricție, compensare sau rambursare către utilizator și acesta renunță la orice drept care există sau ar putea să existe în viitor în orice feedback.

  15. Confidențialitatea datelor cu caracter personal

    AGE se angajează să pună utilizatorul pe primul loc. Prin urmare, AGE depune toate eforturile pentru a asigura transparența modului în care datele cu caracter personal sunt colectate, utilizate și stocate.

    Informațiile personale sunt confidențiale și nu sunt transmise terților, inclusiv în scopuri de marketing sau în scopul obținerii de venituri din utilizarea datelor cu caracter personal, cu excepția cazului în care deținătorul acestor date își dă acordul sau există o solicitare din partea agențiilor de aplicare a legii conform legii.

    AGE garantează respectarea drepturilor deținătorilor de date cu caracter personal prevăzute de Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal și Politica de confidențialitate, luând toate măsurile pentru a proteja aceste date împotriva accesului, utilizării sau dezvăluirii neautorizate.

  16. Drepturile de proprietate intelectuală

    Conținutul și materialele disponibile în EVOSign, care includ, dar nu se limitează la text, grafică, nume de site, cod sursă, imagini și logo-uri, sunt proprietatea intelectuală a AGE și sunt protejate de legislația privind drepturile de autor și mărcile comerciale aplicabile. Orice utilizare inadecvată, inclusiv, dar fără a se limita la reproducerea, distribuirea, afișarea sau transmiterea oricărui conținut de pe acest portal este restricționată dacă nu este autorizată în mod expres de AGE, cu excepția cazului în care este utilizat de către jurnaliști și în scopuri de promovare a EVOSign sau în scopuri academice.

    AGE respectă dreptul la proprietate intelectuală a celorlalți și așteaptă ca utilizatorii să aibă o conduită asemănătoare. AGE poate, în circumstanțe adecvate și la propria discreție, să anuleze sau să întreprindă alți pași cu privire la utilizatorii care încalcă dreptul la proprietate intelectuală. Dacă considerați că dreptul dvs. la proprietate intelectuală a fost încălcat, vă rugăm să contactați Serviciul suport clienți și să transmiteți o notificare cu următoarele informații:

    • informații privind materialul pentru care considerați că a fost încălcat dreptul la proprietate intelectuală. Dacă acest material există online, transmiteți un URL sau oferiți detalii pertinente pentru a fi identificat;
    • informația de contact, inclusiv numele, adresa, numărul de telefon și adresa de e-mail la care vă putem contacta;
    • o confirmare din partea dvs. că informația transmisă este veridică și că în conformitate cu cadrul normativ, sunteți deținătorul drepturilor sau autorizat să reprezentați interesele deținătorului drepturilor respective;
    • semnătura dvs. electronică sau olografă.

  17. Datele Prestatorului

    Prestator
    Instituția Publică „Agenția de Guvernare Electronică”

    IDNO
    1010600034203

    Adresa
    bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 134, mun. Chișinău, MD-2012, Republica Moldova